Hudebník Example: Jednoho dne se má zábava dostala do rádia

29.02.2012 21:14

Britský hudebník Example vystoupil v neděli v Praze. "Kolem osmnácti mě to ovšem chytlo a začal jsem pro zábavu vydávat singly na vinylu. No a jednoho dne se moje zábava dostala až do národního rádia. To bylo před osmi lety a od té doby to roste," řekl v rozhovoru pro Právo.

Studoval jste filmovou režii. Proč nejste režisér?

Chtěl jsem se tím živit, opravdu mě to bavilo. Pak jsem ale objevil hudbu a zjistil jsem, že ji můžu sám dělat. I když jsem byl vždy velký hudební fanoušek, nikdy mě nenapadlo, že bych mohl tvořit vlastní věci. Kolem osmnácti mě to ovšem chytlo a začal jsem pro zábavu vydávat singly na vinylu. No a jednoho dne se moje zábava dostala až do národního rádia. To bylo před osmi lety a od té doby to roste. Doteď je to jízda.

Je vám studium režie platné například při přípravě videoklipů?

Velmi rád spolupracuji na klipech. Čtyři jsem si režíroval sám. U ostatních jsem alespoň spolupracoval s režiséry. Vždy to na začátku prodiskutujeme, já něco vymyslím a oni to pak zrežírují.

Videoklip k písni What We Made z debutového alba jste natočil v Černobylu. Zároveň vznikl dokumentární film. Byl to jediný film, který jste natočil?

Vlastně ano. Když už jsme tam točili, tak nás napadlo udělat ten dokument, aby lidé věděli, co se tam stalo. Mnoho lidí, kteří se narodili v době, kdy Černobyl vybuchl, si už ani nepamatuje, co se stalo. Už to pro ně nic neznamená. A protože mám hodně mladých fanoušků, chtěl jsem je zpravit o tom, co se stalo. S propagací klipu nám pomohla organizace Greenpeace.

Byla o Černobylu už ta píseň nebo ten nápad přišel až s videoklipem?

Má obecnější poselství. Není konkrétní, dá se vztáhnout na jakoukoli lidskou destrukci.

 

Zdroj/celý rozhovor: www.novinky.cz/kultura/260446-hudebnik-example-jednoho-dne-se-ma-zabava-dostala-do-radia.html